1. HABERLER

4. Kağızman’da Silahlı Saldırı: 1 Ölü, 1 Yaralı
UHD Bakanı Ahmet Arslan Kars'ta

A+A-

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, “Kars’ı beş altı yerden birden bölünmüş yollarla etraftaki coğrafyası ile buluşturacağız. Bunu gerçekleştirdiğimiz zaman biz ticaret merkezi, koridor merkezi olacağız. Taşımanın merkezi olacağız” dedi.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Kars’ta sivil toplum kuruluşu temsilcileri ve kanaat önderleriyle bir araya geldi. Karayolları 18. Bölge Müdürlüğü Toplantı Salonu’nda yemeğe Vali Rahmi Doğan, Belediye Başkanı Murtaza Karaçanta, AK Parti Milletvekili Selahattin Beyribey, AK Parti Kars İl Başkanı Adem Çalkın, İl Emniyet Müdürü Faruk Karaduman da katıldı. Bakan Arslan, yaptığı konuşmada, “Ben istedim ki Kars’ın değerleri olan siz değerli Sivil Toplum Kuruluşları (STK)’lar ve Kanaat önderleriyle biz ille ilgili neler yapıyoruz. Neler düşünüyoruz. Siz bunları nasıl görüyorsunuz. Ve bunlara ilave olarak neler yapmamızın daha doğru olacağını ya da neler yapmamamızın daha doğru olacağını düşünüyorsunuz. Sizlerle konuşalım. Çünkü sizler yıllardır bu ilde bulunduğunuz STK’yı temsilen veya kanaat önderi olarak bulunduğunuz çevrede, bulunduğunuz cemaatte ilin gelişmesi adına kafa yoranlarsınız. Elbette ki çok değerli fikirleriniz var. Bu fikirlerden yararlanalım. Ortak aklın sonucu olarak ilimize, bölgemize, insanımıza hizmet edelim istedik. Dolayısıyla bu akşam bu amaçla bir araya geldik. Özellikle inanıyoruz ki herksin amacı ülkemizin kalkınması, ilimizin kalkınması, bu kalkınma çerçevesinde de bütün hemşerilerimizin bundan yararlanması ve geleceğe, gelecek nesillere daha iyi bir ülke bırakmak. Bunu biliyoruz” dedi.

“ERMENİSTAN KARABAĞ’DAKİ İŞGALİNE SONLANDIRIR, AZERBAYCAN İLE OLAN İLİŞKİLERİNİ DÜZELTİRSE EYVALLAH, O ZAMAN BURAYI DA AÇARIZ”

Kars’ı Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattı ve bölünmüş yollarla etrafındaki coğrafyası buluşturacaklarına dikkat çeken Arslan, Ermenistan sınır kapısının ise Ermenistan’ın Azerbaycan ile ilişkilerini düzettikten sonra mümkün olabileceğini vurguladı. Bakan Arslan, “Ne yazık ki Ermenistan sınırı kapalı, keşke kapalı olmasaydı. Ancak onun bir şartı var. Ermenistan Karabağ’daki işgaline sonlandırır, Azerbaycan ile olan ilişkilerini düzeltirse eyvallah, o zaman burayı da açarız. Ancak bu problemi çözmediği sürece burayı kullanamadığımıza göre Aktaş Sınır Kapısı o zaman bizim için, ilimiz için çok önemli, Gürcistan’a giden güzergah olarak orada Mozaret Tüneli diye bir tünelimiz var. Hemen Çıldır’dan sonra onun inşaatı başladı. Bu sene ortalarında tüneli bitireceğiz. İnşallah önümüzdeki sene de yolu bitireceğiz. Böylece biz Kars’ı beş altı yerden birden bölünmüş yollarla etraftaki coğrafyası ile buluşturacağız. Bunu ben çok önemsiyorum. Bunu gerçekleştirdiğimiz zaman biz ticaret merkezi, koridor merkezi olacağız. Taşımanın merkezi olacağız. Bunu da çok çok önemsiyoruz” diye konuştu.

Bakan Arslan’ın konuşmasının ardından yemek basına kapalı olarak devam etti. Yemekte STK’lar ve kanaat önderleriyle Türkiye ve Kars’taki gelişmeler konuşuldu.

Haberin öncesi...

Arslan, Bölge Barosunu Ziyaret Etti

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Kars Ardahan Bölge Barosunu ziyaret etti.

Bakan Arslan’ı Baro Başkanı Avukat İbrahim Baştimar ve baro avukatları karşıladı. Baştimar, Bakan Arslan’ın baroya yaptığı ziyaretten duyduğu memnuniyeti dile getirdi.

Kars Ardahan Bölge Baro Başkanı Avukat İbrahim Baştimar, “Sayın Bakanım, uzunca bir zaman sonra sizin Kars’tan Bakan çıkmanız bizi gerçekten onurlandırdı. Bizim hesabımız, planımız sizi Ankara’da ziyaret edip makamınızda tebrik etmekti. Fakat maalesef yoğunluktan dolayı olmadı. Baromuza hoş geldiniz. Kars Ardahan Bölge Barosu Avukatları olarak biz size başarılar diliyoruz, hayırlı uğurlu olsun. Umarız ki uzun bir süredir her ne kadar telafi edilmeye çalışsa da bir nebze olsun o diğer bölgelerden geri kalmışlığımız bu Cazibe Merkezi ve benzeri girişimlerle inşallah telafi edilir, bizim beklentimiz bu, baromuzun beklentisi bu, Kars’ın beklentisi bu, Karslıların beklentisi bu. Size başarılar diliyoruz” dedi.

Bakan Arslan ise gönüllerin bir olduğunu ifade ederek, “Gerek Başkanım gerek Kars Ardahan Barosu yönetimi olarak bizi ziyaret etmek istediklerini, tebriklerini iletmek istediklerini söylediler. Fakat 15 Temmuz ne yazık ki herkesin programlarını alt üst etti. Dolayısıyla çok gecikince de biz sizin geldiğinizi, gelmiş olduğunuzu kabul ederek biz gelelim dedik. Dolayısıyla bu ziyareti bu vesile ile yaptık. Gönüllerimiz bir, sizin oraya gelmiş olmanız veya bizim buraya gelmiş olmamız bir şeyi değiştirmiyor, önemli olan hizmet etmek. Siz bulunduğunuz mecrada bölgeye hizmet ediyorsunuz, biz de elbette ki ülke geneli ile ilgili aldığımız bir sorumluluk var ama o sorumluluk çerçevesinde ilimize ve bölgemize düşen sorumluluğumuzun da bilinci ile hareket ediyoruz, hizmet etmeye çalışıyoruz” diye konuştu.

Yine güzel bir tespitte bulundunuz. Tabi bizim bölgelerin gerçekten son dönemlerde iyi hizmet almasına rağmen tabi aynı zamanda başka bölgelerde hizmet alıyor. Hal böyle olunca da aradaki fark kapanmıyor diyen Arslan, “Bu Cazibe Merkezleri Programları ile birlikte inşallah bizim amacımız bu 23 ilin diğer bölgelerle arasındaki kalkınmışlık farkını azaltmak veya tamamen gidermek ama bugünden yarına olacak bir şey değil. İnşallah bu uygulama gerek bizlerin gayreti gerek bölgemiz iş adamlarının gayreti veya bu bölgeye gelebilecek iş adamlarının gayreti ile özellikle yatırıma, istihdama dönük olarak beklentilerimiz gerçekleşirse inşallah biz bu aradaki farkı kapatacağız. Çünkü Cazibe Merkezleri kapsamında epeyce avantajlar sunuyoruz. Geçmişte de birçok teşvikler verildi ama o teşvikin amacı başlangıçta yatırımı yaparken yardımcı olmak, sonra işletme döneminde yardımcı olmak ve işletme döneminde ürettiklerini de piyasaya pazarlayabilmek için ilave avantaj sağlayarak pazarlatmak ki burayla diğer bölgeler arasındaki o dezavantajı ortadan kaldırıp, buranın ürünlerini piyasaya sunabilir, dolayısıyla buradaki üretimi artırabilir hale gelelim. Bu konu ile ilgili epeyce bir yol aldık. Süreç başladı” şeklinde konuştu.

Bakan Arslan’ın Kars Ardahan Bölge Barosu ziyaretine Milletvekili Selahattin Beyribey, Vali Rahmi Doğan, Belediye Başkanı Murtaza Karaçanta, İl Emniyet Müdürü Faruk Karaduman ve AK Parti Kars İl Başkanı Adem Çalkın eşlik etti.

Bakan Arslan Kağızman’da

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, memleketi Kars’ın Kağızman ilçesini ziyaret etti.

Yoğun bir kalabalık tarafından karşılanan Bakan Arslan’a, Kars Valisi Rahmi Doğan, AK Parti Kars Milletvekili Selahattin Beyirbey, Kars Belediye Başkanı Murtaza Karaçanta, kurum amirleri ve parti yöneticileri eşlik etti. Kağızman’da ilk olarak esnaf ziyaretlerinde bulunan Bakan Arslan daha sonra Kaymakamlığa geçti. Burada Kaymakam Ercan Öter’den brifing alan Bakan Arslan, referandum çalışmalarına başlandığını kaydetti.

Bakan Arslan, “Halkımız 16 Nisanda doğru kararı verecektir. Halkımız ülkemizin karşında olan ve birliğimize zarar veren terör örgütlerine karşı dik durmayı her zaman bilir. Yeni anayasamızın ne kadar doğru bir hal alacağını ülkesini seven herkesin gerekirse kapı kapı gezip anlatması lazım. Ulaşımdan, sağlığa, eğitimden, ekonomiye bir çok alanda Cumhuriyet döneminin en büyük yatırımlarını ve hizmetlerini yaptık. Bunlar ortada daha güçlü ve daha büyük bir Türkiye için 16 Nisan’da halkımız kendi iradesiyle geleceğimize sahip çıkacaktır. Bundan hiç kuşkumuz yok” diye konuştu.

Baba evini ziyaret eden Bakan Arslan daha sonra ilçeden ayrıldı.

Arslan, Ak Parti İl Danışma Meclisi Toplantısı’na Katıldı

Bir dizi temas ve ziyaretlerde bulunmak için Kars’a gelen Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, katıldığı AK Parti İl Danışma Meclisi toplantısında, Kars’ın serhatı bekleyen değil, serhat olma konumundan yararlanan Kafkasların başkenti olacağını belirtti.

İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü Salonunda AK Parti Kars İl Başkanlığınca düzenlenen İl Danışma Meclis Toplantısında konuşan Arslan, BTK Demiryolu hattının iki aylık bir işinin kaldığını ve bitirir bitirmez test sürüşlerine başlanacağını söyledi.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, “Kars önemli, Kars Gazi kent, Kars marka kent, Kars serhadı bekleyen değil, artık serhat olma konumundan yararlanan Kafkasların başkenti olan ve elbette ki ayrılmaz parçalar olan Kars için, Ardahan için, Iğdır için bizler gecemizi gündüzümüze katıyoruz. Biz istiyoruz ki bu bölgede çıkmaz sokak olmayalım. Bu bölgede serhattı bekleyen şehir olalım buna hiç şüphe yok. Ecdat bunu yapmış. Ancak küreselleşen dünyada sınırların özellikle ticarette, ekonomide seyahatte sınırların kalktığı bir ortamda Kafkasların başkenti olalım” dedi.

Bu konumuzdan yararlanalım. İşte bundan yararlanmak için hem bizim ihtiyacımızı görecek. Hem ülkemizin ihtiyacını görecek. Hem de Dünya’nın ihtiyacını görecek projeler yaptıklarına dikkat çeken Bakan Arslan, “Bunu Karslı biliyor. Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu inşallah iki aylık işi kaldı. Bu iki aylık işini bitirir, bitirmez testlerini yapacağız. Ve bu senin ortasında bitireceğiz. Yetmez Bakü-Tiflis-Kars ile birlikte Kars’ta bir Lojistik Merkezi yağacağız dedik. Onunda ihalesini yaklaşık 4 ay önce yaptık. Olağan üstü bir ilgi vardı. Çok ilgi olunca, çok teklif olunca onların incelenmesi, onların sorgulanması tamamlandı. Ancak artık önümüzdeki hafta içerisinde nihai karar verilecek. Ve yapacak firma belirlenecek. Ve inşallah bununla yetinmeyeceğiz” diye konuştu.

Kars’ı Iğdır üzerinden Nahçivan’a, oradan da Orta Asya’ya bağlayacağız diyen Arslan, “Bunlar sadece Kars’ın projesi değil. Bunlar bölgemizin projesi, bunlar ülkemizin projesi, bunlar ülkemizi Dünya’da ticarette söz sahibi yapacak projelerdir. Onun için bu projelerden bahsediyoruz. Ama bunlarla yetinmiyoruz. Kars-Digor-Tuzluca-Iğdır yolunu bölünmüş yol haline getiriyoruz. Elbette ki sıcak asfalt olarak, Kars-Ardahan bölünmüş yolu bitirdik, sıcak asfalt hale getirdik. Ancak yetinmiyoruz. Diyoruz ki biz Kars’ı, Ardahan üzerinden Ilgar Tüneli ile Türkgözü’nden tünellerle, sıcak asfalt ile bölünmüş yolla Gürcistan’a bağlayacağız. Ve yine diyoruz ki Kars’ı Ardahan üzerinden Sahara Tüneli ile Karadeniz’e bağlayacağız. Sebep ne? Sebep Kars’ı Kars, Ardahan, Iğdır, Ağrı üzerinden ülkemizin güneyine bağlamak, yani ülkemiz için ihtiyaç olan büyük projeleri, taşımacılık için ihtiyaç olan ana koridorları tamamlamak o yüzden bölgemizde bu yatırımları yaparken, elbette ki illerimizi, elbette ki insanımızı düşünüyoruz. Ama ülkeye hizmet eden projeler yapıyoruz. Bunlarla yetinmedik. Hava limanımız Allah’a şükür Dünya markası olacak bir hava limanı, demiryolunu Kars’ta sadece Bakü-Tiflis- Kars ile bırakmayacağız. Edirne’ye kadar hızlı trenin tamamlayıcısı olarak tamamlayacağız. Böylece de Orta Asya’dan gelen bir yolcu, Kars üzerinden hızlı trenle Avrupa’ya kadar gidebilecek. Dolayısıyla Kars deyip geçmeyin, Kars Dünya için önemli, Elbette ki ülkemiz için önemli, elbette ki bizim için önemlidir” şeklinde konuştu.

AK Parti İl Başkanlığınca düzenlenen İl Danışma Meclisi Toplantısı’na katılan yüzlerce vatandaş ellerinde “evet” yazılı pankartlar Bakan Ahmet Arslan’a referandum öncesinde destek verdi. Bakan Ahmet Arslan’da kalabalığa desteklerinden dolayı teşekkür etti.

AK Parti İl Danışma Meclisi Toplantısı’na AK Parti Kars Milletvekili Selahattin Beyribey, İl Başkanı Adem Çalkın, Merkez İlçe Başkanı Yusuf Kaya, AK Partili İlçe Belediye Başkanları, İlçe Başkanları ve yüzlerce Karslı katıldı.

Bakan Ahmet Arslan: "Çanakkale Köprüsü Prestij Projelerden Biri"

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, 1915 Çanakkale Köprüsü’nün Türkiye’nin prestij projelerinden biri olduğu söyledi.

Partisinin İl İstişare Toplantısına katılmak üzere Kars’a gelen Bakan Arslan, Kars Valiliğini ziyaret etti. Çanakkale Köprüsü hakkında bilgi veren Bakan Arslan, köprü için 15 firmanın ve 4 ortak girişim gurubunun teklif verdiğini dile getirerek, "1915 Çanakkale Köprüsü ülkemizin prestij projelerinden biridir. Dünyadaki ekonomik konjektörü ve bundan oluşan ortamı düşündüğünüzde, bu ortamda 10 milyarın üzerinde bir bedele sahip olan 1915 Çanakkale Köprüsü’nün ihale sürecinde gerçekten umduğumuzun üzerinde bir ilgi ile yabancı 8, Türk 7 firma olmak üzere 15 firmanın oluşturduğu 4 ortak girişim grubu tekliflerini verdiler. Çok da iddialı teklifler çıktı ve aynı zamanda dünyanın çok önemli 13 finans kuruluşu bizim projelerimizin finansını sağlayacaklar. Bu özellikle ülkemizin şuanki sürecinde ekonomik olarak ülkemizi sıkıntıya sokmak isteyenlere bence çok güzel bir derstir. Bu memnuniyetimi özellikle ifade etmek istiyorum; ülkenin ekonomisine, iktidarına, geleceğine güven olmasa bu büyüklükteki projelere dünyanın bu kadar iddialı ülkesinin iddialı finans kuruluşları teklif vermezlerdi" dedi.

"18 Mart’ta inşallah temelini atacağız"

Köprünün temelini 18 Mart’ta atacaklarını dile getiren Bakan Arslan, "4 ortak girişim grubunun vermiş olduğu teklifi 26 Ocak tarihinde açtık. Ön incelemelerde tüm tekliflerin yeterlilik derecesini ölçtük ve süreye yönelik tekliflerinde dektere etmişler. Teknik arkadaşlarımız bu projelerin yapılabilmesi adına bütün dosyaları, bütün teknik analizleri yaptılar, incelemelerini bitirdiler. Dün itibariyle 4 grubunda dosyalarının yeterli olduğunu, herhangi bir eksiklerinin olmadığını tespit ettiler ve böylece de en düşük süreyi veren 16 yıl 2 ay 12 gün ile Türk-Kore ortak girişimciliği olarak Kore’den Daelim-Limak-SK ve Türkiye’den Yapı Merkezi OGG’den oluşan ortak girişim grubunun teklifi ihaleyi kazanmış oldu. Ben dün akşam itibariyle ihaleyi onayladım ve sözleşmeye davet ediyoruz. Görevli şirket böylece sözleşmeyi imzaladıktan sonra da 18 Mart’ta inşallah temelini atacağız. Rabbim Allah hayırlı uğurlu etsin, bereketli etsin" diye konuştu.

"Dünya bizlerin yaptıklarına ve yapacaklarına güvendiği için 10 milyarın üzerinde bir bedeli olan projeye bu kadar iddialı teklif veriyor"

Bakan Arslan, "Önemli bir proje ama bizimde memnuniyetimiz bu kadar önemli bir proje için 5 buçuk yıllık yapım süresi dahil 16 yıl 2 ay 12 gün ihale edilmiş olması ülkemiz açısından çok önemli. Ülkemizin geleceği açısından çok önemli ama daha da önemlisi gerçek dünyanın, reel dünyanın reel ekonomik dünyanın Türkiye’ye olan güveninin tescil edilmiş olmasıdır. Oyun oynayanlar, spekülasyon yapanlar, birilerinin kafasını karıştırmaya çalışanların değil, gerçek oyuncuların bu kadar iddialı bir teklif vermiş olması ve bu teklifi dün akşam itibariyle sonuçlanmış olması önemli. Buradan Kars’tan sadece Türkiye’ye değil, Dünyaya bir mesajdır. Türkiye büyük projeleri bugüne kadar başarıyla yaptı, bundan sonra da başarıyla yapmaya devam edecek. Bu konuda Türk insanı bize yani görev yüklediği hükümetine güvensin, hiç şüphesi olmasın çünkü dünya güveniyor. Dünya bizlerin yaptıklarına ve yapacaklarına güvendiği için 10 milyarın üzerinde bir bedeli olan projeye bu kadar iddialı teklif veriyor. ‘Evet ben Türkiye’nin Cumhuriyetin 100’üncü yılında 2023 yılında bitirmeyi hedeflediği dünyanın en büyük prestij projelerinden biri olan 2023 metre ayak açıklıklı köprüsüne teklif veriyorum, Türkiye’ye güveniyorum dedi. Bunu buradan Kars’tan herkese bir kere daha ifade etmiş olalım ve insanımız bize güvensin, biz onların hizmetinde olamaya devam edeceğiz" dedi.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış ve büyük harflerle yazılmış yorumlar PolitiKARS.com tarafından onaylanmamaktadır.