RTÜK'ten Halk TV, Tele 1, KRT ve Fox TV’ye 36 Kez Ceza

RTÜK'ten Halk TV, Tele 1, KRT ve Fox TV’ye 36 Kez Ceza

RTÜK üyesi İlhan Taşçı’nın hazırladığı rapora göre 1 Ocak 2019 ile 15 Mayıs 2020 tarihleri arasında Halk TV, Tele 1, KRT ve Fox TV’ye toplamda 36 ceza kesildi. Kanallar 11 milyon TL ceza ödedi.

A+A-

Cumhuriyet Halk Partisi’nin (CHP) Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) üyesi İlhan Taşcı, 1 Ocak 2019 ile 15 Mayıs 2020 tarihleri arasında televizyon kanallarına kesilen cezaları rapor haline getirdi.

Bu tarihler arasında RTÜK, eleştirel yayınlarıyla bilinen Halk TV, Tele 1, KRT ve Fox TV’ye toplamda 36 ceza kesti. 36 cezanın 28’i idari para cezası olarak uygulandı. Kanallar RTÜK’e 11 milyon ödedi.

RTÜK, Halk TV’de üç programa toplamda 12 kez yayın durdurma cezası uyguladı. Siyaset Kültürü programına iki, Medya Mahallesi programına beş, Sözüm Var programına beş kez yayın durdurma cezası verdi. RTÜK yine Halk TV’ye 10 kez idari para cezası verdi.

Tele 1’de yayınlanan iki programa da toplamda üç kez 10 yayın durdurma cezası uygulayan RTÜK, ana habere iki, Gün Başlıyor programına ise sekiz program durdurma cezası kesti. RTÜK kanala 8 kez idari para cezası uyguladı.

Fox TV’de Fatih Portakal’ın sunduğu ana haber bültenine de bir kez üç program durdurma cezası verdi. Yedi kez ise idari para cezası uyguladı.

KRT’ye de üç kez idari para cezası uygulayan RTÜK, bu kanalda yayınlanan Haber Merkezi programına da bir kez durdurma iki program durdurma cezası verdi.

Dört kanala verilen ceza karşılığı yayınlar 27 kez durduruldu. Öten yandan, hükümete yakınlığıyla bilinen ATV ve Ülke TV birer kez uyarıldı, TGRT Haber’e bir kez idari para cezası kesildi. TV Net, Kanal 7 ve A Haber ise hiç ceza almadı.

Popüler kanallar Show TV’ye dört, Kanal D’ye bir kez idari para cezası kesildi.

Taşçı ortaya çıkan tablo hakkında “RTÜK, cezalandırmayı sopa olarak kullanıyor. İktidarı rahatsız eden kanalları cezayla, program durdurmayla susturabileceğini, hizaya getirebileceğini düşünüyor ve var gücüyle üzerlerine abanıyor” yorumunu yaptı. Raporun görselini Twitter adresinden de paylaşan Taşçı “RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin, kendisine kimsenin talimat vermediğini ama  Cumhurbaşkanının talimatını emir telakki edeceğini açıkladı. Talimat almadığını söylediği dönemki muhalif kanallara verilen cezaların tablosu bu! Bir de talimat aldığında yapacaklarını siz düşünün...” dedi

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış ve büyük harflerle yazılmış yorumlar PolitiKARS.com tarafından onaylanmamaktadır.