1. HABERLER

  2. GÜNCEL

  3. TRT Yayınları ve Siyasi Partiler
TRT Yayınları ve Siyasi Partiler

TRT Yayınları ve Siyasi Partiler

TRT erken seçim sürecinin ilk 20 gününde AK Parti-MHP’ye 37 saatin üzerinde yer verirken, CHP’ye 3 saat, İYİ parti’ye 9 dakika yer verdi. HDP’ye ise hiç yer vermedi.

A+A-

TRT, erken seçim sürecinin ilk 20 günlük döneminde AK Parti-MHP ittifakına 37 saat 40 dakika 2 saniye yer verirken, CHP’ye 3 saat 4 dakika 28 saniye, İYİ Parti’ye 9 buçuk dakika yer verdi. Meclis’teki üçüncü büyük gruba sahip HDP’ye ve Saadet Partisi’ne (SP) ise hiç yer verilmedi.

Erdoğan, Yıldırım ve Bahçeli için canlı yayınlar

Cumhuriyet’ten Sinan Tartaroğlu’nun Radyo Televizyon Üst Kurulu’nca (RTÜK) yapılan çalışmalara dayandırdığı haberine göre 17 Nisan-6 Mayıs tarihleri arasında AK Parti-MHP ittifakına ilişkin yayınların büyük bir çoğunluğunu AK Parti Genel Başkanı ve Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan, Başbakan Binali Yıldırım ve MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli’nin programlarının canlı yayınları oluşturdu. Bunları,  Cumhurbaşkanlığı Sözcüsü İbrahim Kalın, Hükümet Sözcüsü Bekir Bozdağ, AK Parti Sözcüsü Mahir Ünal ve bakanların programlarının canlı yayınları izledi. TRT’nin bu kapsamdaki yayınları arasında Cumhurbaşkanlığı Başdanışmanı Yiğit Bulut’un gündem değerlendirmeleri, Cumhurbaşkanlığı Kurumsal İletişim Başkanı Mücahit Küçükyılmaz’ın konuklar arasında bulunduğu seçim yayını, Star Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Nuh Albayrak ve İhlas Medya Ankara Temsilcisi Batuhan Yaşar’ın katıldığı “Satırbaşı” programı da yer aldı.

CHP yayınlarının büyük bölümü Grup konuşmaları

CHP’ye yer verilen yayınların büyük bir bölümünü CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu’nun Meclis’teki Grup konuşmaları oluşturdu. Cumhurbaşkanı adaylığı 4 Mayıs’ta açıklanan Muharrem İnce için aynı sürede 27 dakika 20 saniye yayın yapıldı.

İYİ Parti’nin sadece bir mitinginden canlı yayın

İYİ Parti’ye yer verilen tek yayın, İYİ Parti genel Başkanı ve cumhurbaşkanı adayı Meral Akşener’in Mersin mitingi sırasında yaptığı konuşmanın canlı yayını oldu.

Anaakım medyada yankılanmıyor

TRT’nin yayınlarında ortaya çıkan dengesizlik ana akım medyanın büyük bir bölümünde yankı bulmadı. Kısa bir süre önce Demirören Grubu’na katılan Doğan Medya’nın en yüksek tirajlı gazetesi Hürriyet’in de ana akımdaki sessizliğe ortak olduğu görüldü.

Hürriyet, 1 Kasım 2015’de tekrarlanan genel seçimlerden iki gün önce “İşte TRT'nin 'adil' konuk seçimi: AK Parti: 37, üç parti 'sıfır'” başlıklı haberiyle TRT’nin hakkaniyetsiz yayın politikasını göz önüne sermişti. 

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış ve büyük harflerle yazılmış yorumlar PolitiKARS.com tarafından onaylanmamaktadır.